Kamieniołom Kielniki i Sokole Góry

Czwartek, 18 czerwca 2015 · Komentarze(0)
Dziś z Alkiem postanowiliśmy, że wybierzemy się na poszukiwania mojej zaginionej we wtorek tylnej lampki Force. Nasze podejrzenia wskazywały na to, że najprawdopodobniej zaginęła albo w kamieniołomie albo w Sokolich Górach, więc uznaliśmy, że właśnie tam dziś się wybierzemy.

Najpierw standardowo przez osiedle, potem Aleję Pokoju, przez Kucelin, ścieżką wzdłuż rzeki, koło Guardiana, wzdłuż torów, po czym rowerostradą. Na początku rowerostrad spotykamy się z Olą i Łukaszem. Chwila pogaduch i jedziemy dalej przez Skrajnicę do Olsztyna. Na rondzie o mały włos nie rozjechałam jakiejś nierozgarniętej pieszej, która wlazła mi nagle pod koła. Objeżdżamy terenem zamek od lewej strony. W pobliżu zamku odbywa obecnie się wypas owiec i kóz.

Wypas owiec i kóz z pobliżu zamku

Skałki - fot. Alek

Ruiny zamku w Olsztynie

Kierujemy się następnie do kamieniołomu Kielniki, po drodze myląc lekko ścieżkę, ale w efekcie docieramy do celu. Zjeżdżamy na dół kamieniołomu prawym zboczem. Dziś udaje się pokonać cały zjazd. Następnie podjazd na górę od drugiej strony. lampki tutaj niestety nie znaleźliśmy.
Jedziemy więc polnymi ścieżkami obok Lipówek w stronę Biakła. Mijamy Biakło bokiem i udajemy się w Sokole Góry.

Kolorowo

W Sokolich jedziemy taką samą trasą jak ostatnio. Najpierw podjazd czerwonym pieszym obok Puchacza (powalone drzewo jeszcze leży na szlaku), po czym rozpoczynamy pętelkę wytyczoną przez chłopaków w CWR. Dziś idzie mi nieco lepiej niż ostatnio, jednak z pokonania dwóch zjazdów w siodle rezygnuję. Tutaj poodbnie jak w kamieniołomie lampki nie znaleźliśmy. Szkoda, była bardzo fajna. Niech służy szczęśliwemu znalazcy.

W Sokolich Górach

Powrót do domu drogą przeciwpożarową, terenem do torów, przez lasek, następnie asfaltem przez Bugaj i koło Michaliny. Dalej już tylko przez Błeszno. Ogólnie nogi dziś o wiele słabsze niż we wtorek, sił jakoś mniej, ale mimo wszystko fajnie było się wyrwac na rower.