Październik, 2015

Pogoria IV i III

Sobota, 31 października 2015 · Komentarze(1)
Do samego było południa zimno i była gęsta mgła. Nie chciało się wychodzić na rower. Rozpogodziło się dopiero przed 12 i wreszcie wyszło słońce. Niestety wolnego czasu zostało już niewiele, w związku z czym uznaliśmy, że pokręcimy się trochę w pobliżu Pogorii.

Na początek przez osiedle, a potem koło molo przy Pogorii III. Następnie przez park Zielona, a potem wertepami wzdłuż Przemszy. Niestety na wąskich oponkach każdy nawet drobny wybój przeszkadza, więc przedostajemy się po torach kolejowych na drugą stronę rzeki i wracamy na równą nawierzchnię. Udajemy się w stronę Pogorii IV.

Nad Przemszą

Jedziemy kawałek wzdłuż zalewu. Po drodze kilka krótkich postojów na parę zdjęć. Z Pogorii IV przedostajemy się z powrotem do Pogorii III, i tutaj również jedziemy kawałek wzdłuż zalewu, w stronę molo. W parku koło Pogorii jeszcze kilka zdjęć w jesiennej scenerii, a potem powrót do domu.

Koło Pogorii IV

Jarzębina

Koło Pogorii III

Dystans dzisiejszej wycieczki orientacyjny, gdyż z uwagi na sklerozę pulsometr z dokładnymi danymi został w Dąbrowie. Kilometrów niestety mało, ale mimo wszystko fajnie, że udało się wykorzystać dziś choć trochę słońca.

Na giełdę i na grzyby

Niedziela, 18 października 2015 · Komentarze(3)
Pogoda z rana niezbyt zachęcająca, asfalty miejscami mokre, ale mimo tego postanowiliśmy wybrać się na krótką przejażdżkę i przy okazji sprawdzić czy są grzyby.

Najpierw przez Wypalanki na giełdę samochodową. Następnie Żyzną do granic miasta, a potem przez Brzeziny Kolonia i Sobuczynę do Nierady. Tutaj postój w poszukiwaniu grzybów. Początkowo szło to marnie, ale w końcu udaje się znaleźć miejsce, gdzie grzybów było sporo. W między czasie zdążyło się rozpogodzić i wyszło słońce.

Powrót do domu przez Sobuczynę, Brzeziny Kolonia, a później przez Korkową. Powrót już w o wiele lepszych warunkach pogodowych niż wcześniej.

Objazdówka po parkach

Sobota, 10 października 2015 · Komentarze(0)
Za oknem słońce, choć temperatura już nieco niższa niż ostatnio. Ale mimo tego umówiliśmy się dziś na rower z Łukaszem. Żadne z nas nie umiało określić konkretnego celu wycieczki, wobec czego wspólnie postanowiliśmy, że pokręcimy się trochę po mieście, zahaczając o kilka parków.

I tak oto jedziemy przez osiedle, potem Alejką Pokoju, przez Dąbie i duktem wzdłuż rzeki do DK1. Następnie przez Legionów na Złotą Górę. Tutaj kilka fotek i ruszamy dalej.

Kamieniołom na Złotej Górze

Chłopaki nad kamieniołomem

Z mistrzem drugiego planu :D

Zjazd terenem do Mirowskiej, a potem kawałek Mirowską w stronę Alei. Następnie znów duktem wzdłuż rzeki w pobliże Tesco, po czym Jana Pawła i Kiedrzyńską na Promenadę. Tutaj znów kilka fotek no i krótka przerwa koło Skate parku, gdyż chłopaki postanowili trochę poszaleć.

Jesień na promenadzie

Promenadą docieramy do Lasku Aniołowskiego i jedziemy laskiem do kanału Północnego. Dalej wzdłuż kanału, a następnie Michałowskiego, Szajnowicza - Iwanowa i Łódzką do parku na Jasnej Górze. Tutaj znów kilka fotek. Następnie Kordeckiego w stronę parku na Lisińcu. Okrążamy dookoła Bałtyk i jedziemy dalej.

W parku Staszica

Nad Bałtykiem

Jadwigi, potem Główną, Zaciszańską, Chopina i Sabinowską w stronę Dźbowskiej. Na Sabinowskiej niestety niemiłe starcie z kierowcą autobusu linii 14, który najpierw wyprzedza nas praktycznie na lusterka, a potem bez użycia wcześniej kierunkowskazu wymusza pierwszeństwo wyjeżdżając z zatoczki. Z Sabinowskiej skręcamy w Skrzetuskiego i jedziemy na teren dawnej strzelnicy. Tutaj chwila przerwy koło jednego z bunkrów po czym powrót do domu. na początek terenem, a potem asfaltem przez Dźbowską, Poselską i przez Wypalanki.

Niby tylko kręcenie się po mieście a nazbierało się 40 km. Szkoda, że to ostatnie dni takiej słonecznej pogody, aż strach pomyśleć o tym, że w poniedziałek ma padać śnieg i ma być o wiele chłodniej...

Zamek Czocha i ruiny zamku Świecie

Niedziela, 4 października 2015 · Komentarze(1)
Większość ekipy Bikehead pojechała dziś na single pod Smrkiem. Natomiast ja postanowiłam dołączyć do Kasi i razem z nią pojechać asfaltowo na zamek Czocha. Ledwie wyjechałyśmy z noclegu a już miałyśmy pierwszy postój, gdyż musiałyśmy przepuścić zawodników, którzy uczestniczyli w górskim biegu. Dodatkowo przy miejskim deptaku kolejny krótki postój, gdyż postanowił do nas dołączyć jeszcze mąż Kasi - Mariusz.

I tak we trójkę ruszamy do celu. Trasa do zamku praktycznie cały czas lekko z górki. Jechaliśmy przez Orłowice, Mroczkowice, Mirsk, Karłowiec, Zacisze, Bartoszówkę, Złotniki, Stankowice do Suchej, gdzie znajduje się właśnie zamek Czocha. Dzięki uprzejmości pani portierki, mogliśmy zostawić sobie rowery koło portierni i spokojnie udać się na zwiedzanie zamku.

Brama wejściowa do Zamku Czocha

Przed zamkiem Czocha

Zamek Czocha

Fontanna na dziedzińcu zamku

Mury zamku

Na zamku Czocha

W jesiennej scenerii zamku Czocha

Przy armacie

Po zwiedzeniu zamku i przerwie w zamkowej restauracji jedziemy dalej. Tym razem czeka nas kilka dłuższych podjazdów. Jedziemy przez Leśną do Świecia, gdzie znajdują się ruiny zamku. Teren zamku ogrodzony, na ogrodzeniu tabliczka teren prywatny. Zatem tylko kilka fotek dookoła ruin i dalej w drogę.

Ruiny zamku Świecie

I tutaj właśnie zaczyna się jeden z podjazdów, który ciągnie się aż do granic Świecia. Dalej trochę z górki do Wolimierza, a potem w zasadzie płasko do Pobiednej. Tutaj kolejna przerwa gdyż naszą uwagę przyciąga (jak się później okazało) dawny kościół położony na terenie tamtejszego cmentarza.

Dawny kościół na cmentarzu w Pobiednej

Z Pobiednej już bez postojów powrót do Świeradowa, po czym znów mocno pod górkę obok ośrodka narciarskiego Ski&Sun (gdzie wczoraj znajdował się start Bike Maratonu) do noclegu. Okazało się, że ekipy która udała się na singielki jeszcze nie ma. Zatem zdążyliśmy wrócić do noclegu przed nimi. Dzisiejsza wycieczka bardzo fajna, pogoda dopisała i przy okazji zobaczyliśmy kilka nowych interesujących miejsc.

Bike Maraton 2015 - Świeradów Zdrój - turystycznie

Sobota, 3 października 2015 · Komentarze(0)

Kilka zdjęć z trasy:

Na asfaltowym podjeździe

Na zjeździe

Gdzieś na trasie

Zjazd

I znów zjazd

A to nagroda na zakończenie sezonu:

Fotka z Majką

I autograf :)

A na zakończenie całego cyklu oficjalna dekoracja w klasyfikacji generalnej dystansu Mega - miejsce 10 w K2, gdyż zaliczone tylko cztery starty na sześć branych pod uwagę.

Olsztyn - 3 tyś. w sezonie

Czwartek, 1 października 2015 · Komentarze(0)
Wykorzystując super pogodę i dzień wolny od pracy, postanowiliśmy w przerwie innych zajęć wybrać się na krotką przejażdżkę do Olsztyna. Początkowo jedziemy przez Błeszno, dalej koło Michaliny, kawałek asfaltem przez Bugaj, po czym już cały czas terenem przez lasek i szlakiem żółtym pieszym aż do samego Olsztyna.

Powrót do domu także terenem przez Górę Ostrówek i przez Skrajnicę, z tym, że dziś jedziemy dla odmiany koło ambony. Następnie rowerostradą i terenem zielonym rowerowym do torów. Tutaj okazuje się, że zaraz będzie odjeżdżał pociąg towarowy, więc postanawiamy jechać asfaltem koło Guardiana. Dalej ścieżką wzdłuż rzeki i znów asfaltem przez Kucelin do Alejki Pokoju. Na koniec jeszcze na chwilę na myjkę i do domu.

Ruiny zamku w Olsztynie

Jesienne chmurki

Jesień :)

Jesień

Pogoda do jazdy dziś wyśmienita. Piękna złota polska jesień. Oby takich dni było jak najwięcej :) Fajnie, że w między czasie innych obowiązków udało się wyrwać na chwilę na rower.