Listopad, 2013

Śnieżny Olsztyn

Poniedziałek, 25 listopada 2013 · Komentarze(0)
W weekend czasu na rower jakoś zabrakło, więc korzystając z wolnego popołudnia postanowiliśmy dzisiaj wybrać się na krótką przejażdżkę. Celem stał się standardowo Olsztyn. Ledwie wyszliśmy z domu i zaczęło sypać. Mimo braku błotników uznaliśmy, że jedziemy dalej.

Trasa możliwie najkrótsza, gdyż asfalt z każdym kilometrem bardziej mokry. Przez Aleję Pokoju, Kucelin, Odrzykoń, Wilczą Górę i kawałek główną do Olsztyna. Tutaj krótka - dosłownie kilka minut - przerwa koło ruin zamku. Potem powrót do domu przez Skrajnicę, rowerostradę, kawałek terenem do torów, przez lasek i dalej przez Bugaj i Michalinę do DK1. Mimo mocno zmarzniętych dłoni decydujemy się jechać jeszcze przez Limanowskiego i Okrzei na myjkę koło Lidla. by opłukać rowery. Potem już Jagiellońską do domu.

Nie pamiętam kiedy ostatnio wróciłam do domu taka mokra jak dziś. Jednak mimo tego fajnie było się ruszyć. Przy okazji przetestowałam ogrzewane wkładki do butów, które ostatnio zakupiłam w Lidlu i muszę przyznać, że w panujących dzisiaj warunkach atmosferycznych sprawdziły się.

Jura z Grupą Paleo

Niedziela, 17 listopada 2013 · Komentarze(0)

Umówieni byliśmy na dziś razem z Siwuchem i Skowronkami na wycieczkę w okolice Pilicy. Niestety z samego rana Daria poinformowała, że niestety źle się czuje i nie przybędą do Zawiercia. Po konsultacjach z Siwuchem uznaliśmy, że wycieczki nie odwołujemy i spotykamy się na dworcu w Zawierciu. Miała z nami jechać jeszcze Ania, znajoma która jest członkiem Grupy Paleo. Na miejscu spotkania okazało się, że członkowie Paleo także wybierają się w stronę Pilicy, więc razem z Siwuchem postanowiliśmy do nich dołączyć.

Ruszyliśmy w drogę. Najpierw asfaltem przez centrum, a potem przez Kromołów. Z Kromołowa kawałek terenem zielonym rowerowym do Skarżyc (gdzie znajomy Alka - Marek złapał kapcia). Podczas zjazdu mieliśmy bardzo ładny widok na Okiennik. Dalej przewodnik z Grupy Paleo poprowadził asfaltem przez Żerkowice i znów terenem czerwonym pieszym nad wąwozem do Karlina. Od Karlina znów kawałek asfaltem przez Kiełkowice, po czym terenem do Giebła. Przecięliśmy asfalt i dalej terenem do Kocikowej, kawałek asfaltem i ponownie terenem aż do Pilicy. Tutaj zahaczyliśmy o zespół parkowo - pałacowy. Co prawda członkowie Paleo już go dobrze znają, ale z uwagi na fakt, że my go jeszcze nie widzieliśmy, to zdecydowali się poświecić chwilkę czasu, byśmy mogli go zobaczyć. Pałac nieco zaniedbany, ale i tak wygląda ciekawie.

Pałac w Pilicy © EdytKa

Ekipa przed pałacem w Pilicy © EdytKa

Po obejrzeniu pałacu dalej w drogę. Asfaltem w stronę Kocikowej, a potem w teren. Najpierw czerwonym pieszym. Następnie ekipa się podzieliła i część pojechała dalej czerwonym pieszym, a druga część, w tym również my, niebieskim pieszym / czerwonym rowerowym. Spotkaliśmy się wszyscy ponownie koło ruin zamku Ogrodzieniec. Następnie nasz dzisiejszy przewodnik poprowadził nas terenem, częściowo szlakiem niebieskim rowerowym obok kamieniołomu w Ogrodzieńcu. Tyle razy byłam w tym rejonie, a kamieniołomu nigdy nie widziałam, nawet nie miałam pojęcia o jego istnieniu. Minęliśmy kamieniołom i wyjechaliśmy na asfalt. Dalej już asfaltem przez Podzamcze i Bzów w stronę Zawiercia. Po drodze zatrzymaliśmy się na moment koło kapliczki, pod którą swoje źródło ma rzeka Warta. Przed samym Zawierciem mieliśmy przyjemny łagodny, ale dość długi zjazd. Po dojechaniu do centrum, ekipa zaczęła się stopniowo rozjeżdżać.

Pożegnaliśmy się z członkami Paleo, podziękowaliśmy za wspólną jazdę i już w mniejszym składzie - Ania, Alek, Paweł, Siwuch i ja udaliśmy się najpierw na myjkę umyć rowery, a potem jeszcze na chwilę do pobliskiego sklepu rowerowego Sengam Sport. Następnie Siwuch poprowadził nas do dworca PKP, obok którego zaparkowaliśmy nasze auto.

Podsumowując - wycieczka była całkiem przyjemna :) Dawno nie miałam okazji jechać w tak licznej grupie rowerzystów, w której większość osób było mi dotychczas nieznana. Ogólnie przyjemni i towarzyscy ludzie. Zaprosili nas na jeszcze jakąś wspólną wycieczkę w przyszłości, więc myślę, że chętnie skorzystamy z propozycji :)

Trasa wycieczki:

Jurajska setka - 6 tyś. w roku

Niedziela, 10 listopada 2013 · Komentarze(3)
Nadeszła niedziela. Umówiliśmy się na dziś ze Skowronkami na wypad do Zagrody Dzików. Okazało się, że na miejscu naszej zbiórki, tj. pod Jagiellończykami o tej samej godzinie zgromadziła się także ekipa Solidarności, wybierająca do Bobolic. Po chwili zastanowienia postanowiliśmy wspólnie, że dołączymy na kilka km do tej ekipy.

Ruszyliśmy w drogę. Najpierw przez Kucelin, potem ścieżką wzdłuż rzeki, asfaltem koło Guardiana, terenem wzdłuż torów do rowerostrady i dalej przeciwpożarówką. Ekipa Solidarności pojechała niebieskim rowerowym do Dębowca, natomiast my odłączyliśmy się i pojechaliśmy dalej pożarówką do asfaltu między Olsztynem, a Biskupicami. Asfaltem tylko kilkaset metrów, po czym znów w teren. Ledwie wjechaliśmy w Sokole Góry a już musieliśmy zrobić przerwę techniczną, gdyż Rafał złapał kapcia. Szybka zmiana dętki i ruszamy. Żółtym rowerowym przez Sokole Góry do kapliczki św. Idziego w Zrębicach. Koło kapliczki kilka zdjęć i jedziemy dalej. Tyle co ruszyłam, a moje oko postanowiła zaatakować wstrętna mucha. Muszę jak najszybciej poszukać sobie jakichś okularów.

Przed kapliczką Św. Idziego z narzeczonym :* © EdytKa

Pojechaliśmy kawałek asfaltem, po czym za kościołem w Zrębicach w lewo i znów w teren na żółty rowerowy. Terenem dotarliśmy do Siedlca. Dalej ponownie asfaltem. Chwila przerwy pod sklepem, gdzie zamieniam się z Alkiem rowerami. Asfaltem jedziemy do Złotego Potoku. Tutaj skręcamy na szlak ku źródłom, który prowadzi nas aż do stawu Amerykan. Mijamy staw i wyjeżdżamy znów na asfalt. Kierujemy się do rynku w Złotym Potoku, gdzie na chwilkę się zatrzymujemy.

Na szlaku ku źródłom © EdytKa

Pomagamy nieść wodę © EdytKa

Po przerwie Rafał prowadzi nas znów terenem żółtym rowerowym przez Janów i Ponik do Dziadówek, do Zagrody Dzików, gdzie robimy dłuższą przerwę na posiłek. Karmimy również dziki żołędziami. Udaje się nam nawet znaleźć kilka maślaczków pod sosenkami.

Dzik w zagrodzie w Dziadówkach © EdytKa

Dzikie świnie w zagrodzie :D © EdytKa

Czas płynie, więc ruszamy w drogę. Następny cel, do którego prowadzi nas Rafał to Przyrów. Od zagrody dzików kawałek terenem do Sierakowa. Dalej asfaltem przez Sieraków, Staropole i Wiercicę do Przyrowa. Zatrzymujemy się na rynku, by poznać trochę bliżej historię tej miejscowości. A wszystko dzięki płaskorzeźbom umieszczonym na przyrowskim rynku.

Kościół w Przyrowie © EdytKa

Kawałek historii Przyrowa © EdytKa

To nie koniec atrakcji na dziś. Rafał prowadzi nas dalej asfaltem przez Przyrów do wsi Komorowo, gdzie znajduje się bardzo ładny kościół św. Mikołaja. Niestety możemy obejrzeć go tylko od zewnątrz, gdyż w środku rozstawione są rusztowania, a i drzwi wejściowe są zamknięte.

Przed kościołem Św. Mikołaja we wsi Komorowo © EdytKa

Kościół Św. Mikołaja we wsi Komorowo © EdytKa

Drzwi kościoła Św. Mikołaja © EdytKa

Czas goni, więc po szybkim posiłku jedziemy dalej. Kawałek asfaltem do Zalesic, a potem w prawo w teren. Początkowo żółtym rowerowym, jednak potem zbaczamy ze szlaku i jedziemy nieoznakowaną dróżką, przy której Alek znajduje kolejne maślaczki.

Gdzieś na szlaku między Zalesicami a Żurawiem © EdytKa

Kolejny maślaczek do kolekcji :) © EdytKa

Docieramy do Żurawia, gdzie asfaltem kierujemy się do strzelnicy śrutowej. Nawet nie wiedziałam, że takie coś w ogóle tam istnieje, a tym bardziej, że jest wybudowane na wzór jurajskich zamków przez tegoż samego Laseckiego, który odbudował zamek w Bobolicach. Strzelnica niczego sobie, bardzo klimatyczne miejsce :)

Wieża strzelnicy śrutowej w Żurawiu © EdytKa

Z Darią i Alkiem przed strzelnicą śrutową © EdytKa

Rowerki przy murach strzelnicy © EdytKa

Z Alkiem przed murami strzelnicy © EdytKa

Czas niestety nieubłaganie nas pogania. Na dziś to koniec atrakcji, czas wracać. Kawałek terenem czarnym rowerowym. Następnie asfaltem przez Bukowno, Turów do Olsztyna. Mijamy rynek i jedziemy w stronę Biskupic. Następnie skręcamy na przeciwpożarówkę. Przeciwpożarówką jedziemy aż do rowerostrady, potem terenem zielonym rowerowym do torów, przechodzimy na drugą stronę i kawałek przez lasek. Asfaltem przez Bugaj i przez Michalinę do DK1. Na Błesznie rozstajemy się ze Skowronkami i wracamy jeszcze na myjkę, by umyć nasze rowerki po dzisiejszej dawce terenu i błotka. Po umyciu sprzętów już prosto do domu.

To była bardzo fajna wycieczka w super towarzystwie :) Początkowo było nieco chłodno, ale temperatura później trochę wzrosła. Wielkie dzięki za przyjemną atmosferę, miłe pogawędki i pokazanie nam nowych ścieżek i atrakcji, o których nawet nie mieliśmy pojęcia :) Na koniec dodam jeszcze, że podczas dzisiejszej wycieczki stuknęło mi 6 tyś km w sezonie :) Cel na ten rok został osiągnięty :)

Fotki, które umieściłam są autorstwa Alka, Darii i Rafała.

Do pracy i z powrotem

Piątek, 8 listopada 2013 · Komentarze(1)
Z rana do pracy. Trasa standardowa. Na Bór mija mnie ciężarówka spychając na chodnik. Niewiele brakło, a bym się wyglebiła, bo krawężnik był dość wysoki. Zero wyobraźni. Po pracy do sklepu z łożyskami i do domu. Mimo wszystko fajnie było się dziś ruszyć chociaż na te kilka km. Całkiem ciepły dzień.

Objazdówka po Jurze

Niedziela, 3 listopada 2013 · Komentarze(1)
Generalnie w planie na dziś była całodniowa wycieczka w okolice Lelowa. Niestety ze względu na prognozy, wg. których miał padać deszcz od około 13 godziny, zdecydowaliśmy się na przedobiadową wycieczkę po okolicy, czyli do Olsztyna. Umówiliśmy się o 8,30 na górce na Jesiennej i w 5-cio osobowym składzie - Daria, Rafał, Tomek, Alek i ja ruszyliśmy w drogę.

Pojechaliśmy najpierw przez Błeszno, potem asfaltem przez Bugaj. Nastepnie skręciliśmy w teren na niebieski rowerowy, którym dojechaliśmy do Dębowca. Tutaj kawałek dziurawym asfaltem obok Monaru i dalej terenem pomarańczowym rowerowym do szosy między Olsztynem a Biskupicami. Pogoda była całkiem sympatyczna, więc podjęta została decyzja, aby podjechać asfaltem pod Biskupice, a następnie przez Sokole Góry podjechać na małą posiadówkę do Olsztyna. przez Sokole przejehcliśmy zółtym pieszym, a potem rowerowym, który poprowadził nas obok Góry Biakło wprost pod bar leśny. Tutaj zrobiliśmy kilkanaście minut przerwy.

Okazało się, że Rafał nie był nigdy wcześniej na Ossona i nie widział Pudziana na Złotej Górze, więc postanowiliśmy tam się wybrać. Najpierw asfaltem przez centrum Olsztyna do Kusiąt. Następnie terenem czerwonym pieszym przez Zieloną Górę. Podjechać było ciężko, więc końcówkę pokonaliśmy piechotą. Kilka zdjęć na szczycie i następnie zjazd. Pod mokrymi liśćmi nie było widać korzeni, ani kamieni, więc zjazd pokonałam częściowo piechotą, a końcówkę już w siodle.

Z narzeczonym na Zielonej Górze © EdytKa

Zjazd z Zielonej Góry © EdytKa

Po zjechaniu z Zielonej pojechaliśmy dalej czerwonym szlakiem, aż do Góry Ossona. Tym razem udało się podjechać już w pierwszej próbie. Dobrze, że miałam rękawki, bo znów zaatakowały mnie kujące krzaki. Na górze pożegnał się z nami Tomek, który spieszył się do domu. Reszta ekipy została jeszcze na szczycie. Postanowiliśmy przyjrzeć się nieco bliżej pozostałościom po dawnym schronie na Ossona. Wejście do środka niestety okazało się trudne, więc odpuściliśmy. udało się zrobić kilka fotek.

Nasze rowerki na Górze Ossona © EdytKa

Podziemne schrony na Górze Ossona © EdytKa

Po Z Ossona zjechaliśmy do ulicy Legionów i asfaltem skierowaliśmy się na Złotą Górę. Po asfaltowym podjeździe zjechaliśmy terenem w dół do kamieniołomu, gdzie zrobiliśmy chwilę przerwy na szukanie skamielin :D Co nieco udało się odnaleźć :)

Kamieniołom na Złotej Górze © EdytKa

Znalezisko :) © EdytKa

Z Alkiem i Darią w kamieniołomie © EdytKa

Rocky w kamieniołomie © EdytKa

W kamieniołomie na Złotej Górze © EdytKa

Jest, wreszcie znalazłem! © EdytKa

Zaczęły zbierać się chmury, więc zapadła decyzja o powrocie. Tym razem terenowy podjazd, i asfaltowy zjazd do Legionów. W tym momencie zaczyna padać. Możliwie najkrótszą drogą kierujemy się z powrotem. Jedziemy przez Żużlową, Olsztyńską, Hutników, Dębową, potem pod dworcem i Aleją Pokoju. Koło Jagiellończyków żegnamy się ze Skowronkami dziękując sobie za wspólną jazdę i dalej Jagiellońską jedziemy prosto do domu.

Meteogram tym razem się nie pomylił. Choć momentami nic nie wskazywało na to, że może jednak zacząć padać. Chwilami nawet wychodziło słońce. jJedynie miejscami wiało dość mocno, dlatego uciekaliśmy w teren. Bądź co bądź, wycieczka choć krótka to bardzo udana i w miłym towarzystwie :)