Marzec, 2015

Blachownia

Niedziela, 8 marca 2015 · Komentarze(0)
Dziś czas na rower udało się znaleźć tylko z rana. Umówiliśmy się z Kasią i Kamilem na wypad do Blachowni. Przed dotarciem na miejsce spotkania udaliśmy się jeszcze na myjkę, celem umycia rowerów po wczorajszej błotnej przeprawie w dolinkach podkrakowskich.

Wspólnie we czwórkę ruszamy w drogę. Jagiellońską, Chopina, Piastowską, wertepami wzdłuż głównej, po czym Tatrzańską i Wielkoborską do granic miasta. Dalej przez Szarlejkę. Kolonię Łojki i Konradów do Blachowni. Chwila przerwy nad zalewem i powrót.

Nad zalewem w Blachowni

Zalew w Blachowni.

Powrót kawałek główną drogą, potem w lewo i przez Aleksandrię, Kopalnię, Konopiska i Wygodę do Częstochowy. Dalej przez Dźbów, Sabinowską do Jagiellońskiej, gdzie żegnamy się z Kasia i Kamilem i wracamy do domu.

Bardzo fajny dopołudniowy wypad. Pogoda znakomita, towarzystwo udane, więc czego więcej chcieć. No może jedynie więcej takich słonecznych dni i więcej czasu na rower :)

Dolina Kobylańska z przygodami

Sobota, 7 marca 2015 · Komentarze(0)
Andrzej przy okazji wyprawy do sklepu rowerowego w Krakowie zaproponował nam wypad w dolinki podkrakowskie. W terenie dawno nie jeździliśmy, więc zgodziliśmy się na tę propozycję. Już w drodze na miejsce szybko dotarło do nas, że w dolinkach czekać na nas będzie masa błota, a nawet i miejscami resztki śniegu. Zaparkowaliśmy auto w miejscowości Zelków i stąd rozpoczęliśmy dzisiejszą jazdę.

Początkowo jedziemy kawałek asfaltem, po czym wjeżdżamy w las na szlak czerwony rowerowy. Następnie kierujemy się szlakiem zielonym rowerowym. Szybko okazuje się, że nie pomyliśmy się zbyt wiele - w lesie pełno błota, a miejscami resztek śniegu.

Jeszcze czysty Rocky w najnowszej konfiguracji

Przebiśniegi

Tyle było błota

Po wyjechaniu z lasu kierujemy się na szlak niebieski rowerowy, prowadzący przez Dolinę Kobylańską. Przepiękne miejsce. Aż dziwne, że nigdy wcześniej tutaj nie byłam. Szeroka ścieżka, wokół skały, po prostu bajka. Oczywiście nie mogło się obyć bez kilku pamiątkowych fotek.

W dolinie Kobylańskiej

Chwila treningu

Andrzej na zjeździe

Po opuszczeniu owej doliny postanowiliśmy pojechać kawałek terenem pod górę, szlakiem żółtym pieszym, a następnie kawałek asfaltem. Po oględzinach mapy uznaliśmy, że udamy się jeszcze szlakiem zielonym rowerowym do dolinki Będkowskiej. Niestety nie było nam to dziś dane. Po kilkuset metrach szutrowego zjazdu okazało się, że Edytka złapała kapcia, a w zasadzie rozszczelniła się jej opona i wypłynęło z niej całe mleczko. Chłopaki uznali, że można spróbować z dętką, jednak nie dali rady zdjąć koła, gdyż nie mogli odkręcić ośki. Pozostało nam jedynie skończyć dzisiejsze zwiedzanie i wracać do auta.

Próba poskromienia kapcia - niestety nieudana

Jechaliśmy dość powoli, gdyż Edytka jechała na kapciu. Dobrze, że do auta było niecałe 5km. Powrót lasem, analogicznie jak na początku, szlakiem zielonym rowerowym, a potem czerwonym rowerowym. Końcówka to kilkaset metrów asfaltem do auta.

Dziś udało nam się zobaczyć tylko jedną z dolinek, gdyż czas nas naglił. Ale spodobało nam się na tyle, że już myślimy o następnej wizycie w tych okolicach i zwiedzeniu kolejnych dolinek :)

Spinning

Czwartek, 5 marca 2015 · Komentarze(0)
Półtorej godziny spinningu z Hubertem w Strefie Fitness. Pierwsza godzina to trening siłowy, a kolejne pół godziny to trzy interwały.

Asfaltowa pętelka

Wtorek, 3 marca 2015 · Komentarze(0)
Korzystając z pogodnego wieczoru wybraliśmy się z Alkiem na krótką pętelkę po asfalcie.

Początek przez Wypalanki, dalej Żyzną, Zdrową, Malowniczą, przez Sobuczynę, Hutę Starą A, Hutę Starą B i Wrzosową. Następnie kawałek wzdłuż DK1 i przez Boh. Katynia. Na koniec jeszcze kawałek przez Stary Raków, po czym 11-tego Listopada do domu.

Aż trudno uwierzyć, że po śniegu który spadł dziś w nocy już nie ma zadnego śladu. Asfalt suchy, więc jechało się całkiem dobrze.

Ostrowy nad Okszą

Niedziela, 1 marca 2015 · Komentarze(1)
Dawno temu nie było okazji do pokręcenia razem z Tomkiem, więc gdy dziś nadarzyła się ku temu okazja to grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Umówiliśmy się na 8:30 przy Hali Polonia na asfaltowy wypad do Ostrów nad Okszą. Chęć wspólnej jazdy wyraził jeszcze Marcin.

Do Hali Polonia jechaliśmy całkiem spokojnym tempem. Po drodze spotkaliśmy właśnie Marcina. Koło hali Polonia dołączył do nas Tomek i ruszyliśmy w dalszą drogę. Kawałek przez Dekabrystów do stacji Shell, gdyż Tomek chciał jeszcze dopompować koła. Dalej Szajnowicza - Iwanowa, Łódzką i potem Ludową do granic miasta. Dalej przez Wolę Kiedrzyńską, Kolonię Wierzchowisko, Lubojnę, Dudki, Radostków, Kokawę, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny i Stary Kocin do Ostrów nad Okszą. Chłopaki tak podkręcli tempo, że w Ostrowach mieliśmy średnią 25,6 km/h, a biorąc pod uwagę powolny dojazd na miejsce zbiórki to właściwe tempo jazdy musieliśmy mieć jeszcze wyższe. Objechaliśmy dookoła zbiornik, zatrzymując się na kilka fotek.

Koło zbiornika w Ostrowach nad Okszą

Męska część dzisiejszej ekipy

Zbiornik w Ostrowach

Przy zbiorniku w Ostrowach

Powrót już wolniejszym tempem z uwagi na coraz silniejszy wiatr w twarz. Przez Nową Wieś, Czarny Las, Wolę Hankowską i Antioniów do Częstochowy. Dalej podobnie jak wcześniej Ludową, Łódzką, Szajnowicza i Dekabrystów. Koło hali Polonia odłącza się Tomek. Dalej w trójkę wzdłuż linii tramwajowej i 11-tego Listopada, gdzie żegnamy się z Marcinem i we dwoje kierujemy się do domu.

Wycieczka jak dla mnie w tempie prawie że ekspresowym :D W zamiarze mieliśmy być w domu przed godziną 12, a już w okolicach 11 byliśmy z powrotem. Dzięki chłopaki za wspólną jazdę i do następnego :)

A na koniec na dodatek humorystyczny opis u Tomka :)